onsdag 5 augusti 2009

men sen då?

Nu satt Karolina och jag och pratade om lägenheter. Och jag började tänka.
Liksom. Nu ggår jag tre år på st mikael. Men efter det? vad ska jag göra då? jag vill inte bo kvar i orsa. Verkligen inte. Men jag vill inte flytta från min mamma. Jag vill vara mer som Evelin som har sagt sen hon var 10 år att hon ska flytta till falun. Och nu om ett år gör hon det. Hon flyttar helt liksom. Jag vill också vara bestämmd på nåt. Jag är inte bestämmd på någonting. Sen i slutet av 9an tappade jag så mycket av mig själv, vem skulle kunna tro att jag inte ville gå till skolan för det fanns så elaka människor? de hade man aldrig kunna trott för ett år sen. Men det knäckte mig totalt verkligen, sen dess har jag vart så osäker på vad jag gör. Och hur jag vill göra med allt. Känns som jag tappade självförtroendet. För det va förnedrade att bara gå till skolan när sin mamma va med för man va så jävla rädd att få en blick och falla ihop. Det var inte kul. Sen när man visste vilken jävla press man hade av sin lärare att man MÅSTE gå till skolan när det är någon vecka kvar. Det funkar inte så. När man mår dåligt tar man inte skolan i första hand. Jag sket väl totalt i den, de ända jag ville va att min Karolina skulle komma hem. För hon va utomlans. Jag fixade iaf skolan pga att jag ville visa att rövhål till lärare att jag faktiskt skulle klara proven jag hade kvar. Min mamma peppade mig till max och vi pluggade hela dagarna. Och jag fixade de, jag fixade skolan. Jag hoppas lärarna fick skämmas för dom sagt att jag aldrig kommer klara den. Och nu vill jag klara st mikael skolan också. Hoppas på att jag hamnar i en bra klass och bättre lärare. Jag tror de blir lättare då. Sen kommer jag ju alltid ha Karolina bakom mig. Jag vet det. Även om vi inte går i samma klass, sama avdelning av skolan så kommer jag alltid ha kontakt med henne iaf.
Så efter dom här tre åren så hoppas jag att jag vet va jag vill med mitt liv, vart jag ska bo, om ja ska vidare utbilda mig, eller börja jobba? jag hoppas jag vet det då. För i orsa, kommer jag aldrig i hela mitt liv bo. En liten skithåla där alla vet allt om alla.

4 kommentarer:

Evelin sa...

Du får väll också flytta Till Falun eller kanske Mora om du inte vill bo så långt från mamma. Om jag känner att jag vill flytta hem igen kommer jag bo i Mora Aldrig Orsa igen.

Kanelbullen sa...

Du är så klok, fast du haft det så jobbigt. Allt blir nog bra min lilla groda. Älskar dig!

Sanna sa...

Jag tänker precis som du, att aldrig att jag bor kvar i den här skitskolan efter gymnasiet! Men som sagt, vart man ska ta vägen är en annan femma! Vi får helt enkelt hoppas båda två att vi bestämt oss tills vi gått klart St Mikaelskolan :) Vad roligt att du ska börja där föresten. Vilken linje har du valt?

VäldensBästaOlle sa...

Du får väl hänga på Evelin eller så får du väl göra som moster och dra till Oslo,.... det löser sig skall du se,... =)